Sunday 2 December 2012

Sepetang Di Dataran Al Quran


Sekitar Masjid Muhammadi


Petang ketika kebosanan aku dah tak tau nak watpe....jadi membawa diri ke dataran Al quran di depan masjid muhammadi.....tiada yang menarik hanyalah melihat org lalu lalang di sekitar kawasan tersebut...

Setelah lama berada di situ aku dapat mengesan satu perkara iaitu kawasan tersebut dijadikan tempat berkumpul bagi pengunjung dari sekitar malaysia...kira mcm dataran pahlawan kat melaka la...tempat berkumpul sebelum menjelajah kawasan sekitar....

Cuma yg berbeza dengan dataran pahlawan,kawasan tersebut di kelilingi dengan tempat2 menarik seperti pusat membeli belah,taman serta menara taming sari....pengunjung yang tiba pasti akan ke kawasan tersebut dahulu....

Di sini pula aku perhatikan destinasi pertama pengunjung adalah masjid muhammadi...seperti org yg di dlm gambar ini,aku tgk plat no dari kedah,setelah parking kereta terus mereka ke masjid muhammadi bagi menunaikan solat asar aku rasa sbb tyme ni sekitar pukol 5 ptg.....inilah yg menarik bagi aku iaitu masjid muhammadi adalah landmark bari pengunjung yg dtg ke Kota Bharu...tahniah

~this is Kota Bharu~

No comments:

Post a Comment